İstanbul Edirne arasını 1 saat 10 dakikaya düşürecek

Ulaşım alanındaki yatırımlar sürat kesmeden devam ediyor. Türkiye’nin Avrupa ülkeleriyle yüksek standartlı demir yolu temasını sağlayacak Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi’nin birinci etabı olan Çerkezköy-Kapıkule çizgisinin, yıl sonuna kadar bitirilmesi planlanıyor. Çizginin tamamlanması ile Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi’nin yük ve yolcu nakliyeciliği kapasitesini yüksek oranda artıracağı öngörülüyor.

Londra’dan Pekin’e bağlantı sağlıyor

Türkiye’nin Avrupa Birliği (AB) ile imza attığı en değerli ulaşım altyapı projelerinden Halkalı Kapıkule Demiryolu Sınırı Kapıkule-Çerkezköy (ÇE-KA) Kesiti İnşası Projesi birçok birincisi bünyesinde barındırıyor. Londra’dan Pekin’e uzanan Demir İpek Yolu’nun Avrupa irtibatını oluşturan Halkalı-Çerkezköy-Kapıkule Demiryolu Çizgisi’nde Asya ile Avrupa kıtalarının Türkiye üzerinde demir yolu ile bağlanmasını sağlayacak Halkalı-Kapıkule Demiryolu Çizgisi, Çerkezköy- Kapıkule ve Çerkezköy-Halkalı olmak üzere iki bölümden oluşuyor.

İstanbul ve Edirne ortası 1 saat 10 dakikaya düşecek

Saatte 200 kilometre sürate uygun çift sınırlı inşa edilen demir yolu ile Halkalı-Kapıkule ortasında seyahat mühleti 3 buçuk saatten 1 saat 10 dakikaya, yük nakliyeciliği ise 8 saatten 3 saat 35 dakikaya düşürülmesi planlanıyor. 153 kilometrelik etabın yüzde 85’i ise tamamlandı.

“3,5 milyonluk bir yolcu potansiyeline ulaşabilecek”

Edirne Valisi Hüseyin Kürşat Kırbıyık, projenin Çerkezköy-Kapıkule etabının Tunca Irmağı kenarında devam eden viyadük çalışmalarını yerinde inceleyerek yetkililerden bilgi aldı. Projenin Halkalı-Ispartakule, Ispartakule-Çerkezköy ve Çerkezköy-Kapıkule çizgilerinden oluştuğunu tabir eden Kırbıyık, Çerkezköy-Kapıkule sınırındaki çalışmaların süratli halde sürdüğünü belirterek, “153 kilometrelik etabın yüzde 85’i tamamlandı. Kentimizin İstanbul’la ve ülkenin geri kalanıyla olan entegrasyonunu en üst düzeye çıkaracak bir proje. Emeği geçenlere teşekkür ediyoruz. Proje tamamlandığında İstanbul’dan Edirne’ye yolcu ulaşımı 1 saat 10 dakikaya kadar düşecek. Yük nakliyeciliğinde çok önemli bir kapasite artışı olacak. Yıllık 1 buçuk milyon ton olan taşıma kapasitesinin 9,6 milyon tona kadar çıkabileceği hedefleniyor. Yeniden mevcut durumda yıllık 500 bin yolcu kapasitemiz var. Bunun 3,5 milyonluk bir potansiyele ulaşabileceğini kıymetlendiriyoruz. Projenin, Edirne üzere serhat kenti açısından son derece kıymetli bir kazanım olacak.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir